Saturday, December 26, 2009

Merry Christmas, God Jul, Feliz Navidad!

hohoho! Julen e har!

Har idag officellt firat julen i Mexiko. 20 st av oss pa vandrarhemmet kokade en stor julmiddag, Var och en fjalptes at och det blev grillad kyckling, kott, ugnspotatis, massa olika sallader, majs, och sa klart tequila med Fresco limsa. Vi dekorerade takterassen pa vandradhemmet med lite julgrejs och en fin liten julgran. Sen satt vi at och hela eftermiddagen i solskenet i 25´c varme. Ah sa skont.

Jattetrevliga medresenarer har pa Bachpackerts Hostel i San Cristobal. Alla fran olika lander och de flesta av oss reser ensam, sa det var trevligt att vi alla at julmiddag tillsammans.

Nu till kvallen har det blivit kallt igen och brasan ar igang. Jattemysigt har.

Har shoppat idag. Inhandlade ett vackert armband i ljusgron sten som jag redan har tappat... buuu... kanske jag hittar det imorgon i solskenet. Kopte ocksa en liten handvaska i akta mexikanst lader fran en gammal man som jag doskuterade med pa spanska. Vi fick ganska myclet diskuterat aven om min spanks inte ar sa bra.

Men nu ar det dags att ga och sova. Jag ska stiga upp klockan 06.00 imorgon och ta bussen till Lago de Atitlan i Guatemala. En busstur pa ca 8-9 timmar beorende pa hur lange vi maste vara vid gransen.

God jul at er alla!

KRAM :)

No comments:

Post a Comment