Thursday, December 24, 2009

San Cristobal, Mexico

Efter att ha kollat Maya ruinerna i Palenque klockan 8 pa morgonen tog jag en minibus till San Cristobal. Endast 200km mellan staderna men tog 5 h att kora eftersom det gick uppat och nerat och ringlande mellan bergen hit och dit. Nastan sa man blev aksjuk. Men aah sa vacker vy over bergen och Mexiko.

Detta var forsta gangen jag hade akt helt ensam som vit turist med lokalbefolkningen. Men det gick bra och billigt blev det oxa. Betala endast 90 pesos vilket ar si sa dar 5 euro. ;) Bara bra det!

I san Cristobal sa hittade jag ett bra hostel (http://www.backpackershostel.com.mx/) med trevliga backpackers. Imorgon ar det ju julafton och vi ska laga julmiddag tillsammans och dricka lite tequila. Hehehe.

Men det ar kallt har...brrr.. San Cristobal ligger 2100m over havsytan och det kanns. Blev att dra pa sin jeansen och flera lager skjortor. Som tur ar sa fick jag tva varma tacken for inatt och sa har vi varma dushar. Annat det har an varma beachen i Belize.

Jag har gjort en resekarta nu sa ni kan folja med var jag har varit och ar nagonstans. Kartan finns langst ner pa bloggen. Jag ska uppdatera den sa fort jag har tillgang till en bra dator.

Ska dra till vandrarhemmet nu och dricka min ol. Kopte en mexikansk ol som heter SOL men men citron och salt smak..ska bli intressant.

KRAM!

:)

No comments:

Post a Comment